انتظارات کاربران از طراحی سایت فروشگاهی چیست؟ کاربران به محض ورود به سایت شما چه می کنند؟ محصول شما را خریداری می نمایند؟ با شما تماس می گیرند؟ یا اینکه در خبرنامه الکترونیکی شما مشترک می شوند؟ شما باید به بازدیدکنندگان سایت خود بگویید که گام بعدی چیست و چه زمانی اتفاق می افتد؟ محتوای سایت شما باید پاسخگوی این سوال بازدیدکنندگان باشد که : “این سایت چه مزیتی برای من دارد؟” بسیاری از صاحبان مشاغل برای طراحی سایت فروشگاهی خود طراحانی را استخدام می کنند که دستمزد پایین مطالبه نماید ولی آن طراحان با اتخاذ تصمیمات تجاری ضعیف، منجر به تولید محصولی بی کیفیت می شود. در عین حال شرکتهایی هم هستند که طراحانی با دستمزد بسیار بالا که با برندهای بسیار مشهور همکاری نموده اند، استخدام می کنند این در حالی است که این طراحان، علیرغم حرفه ای بودن، ممکن است نتوانند به صاحبان کسب و کارهای کوچک که امروزه تعدادشان هم کم نیست کمک نمایند. برای برآوردن انتظارات کاربران، توصیه می شود که لزوما تمام بودجه خود را صرف طراحی سایت فروشگاهی خود ننمایید ولی همواره به تحقیق درباره کیفیت محصول خود بپردازید تا بتوانید انتظارات کاربران را برآورید.
انتظارات کاربران و به روزرسانی سایت
از جمله انتظارات کاربران این است که سایت شما حاوی آخرین اطلاعات درباره محصولات، خدمات و شرکت شما باشد و وقتی چنین نباشد، آنها تصور می کنند که شما دیگر در کسب و کار خود فعال نبوده ویا به اندازه کافی خلاق نیستید و در رقابت با شرکت های رقیب، موفق عمل نمی کنید. محتوای سایت شما باید مطابق با انتظارات کاربران باشد و همواره با تغییر شرایط، سایت شما نیز باید به روزرسانی شود. اگر شما یک وبلاگ دارید، سعی کنید که حداقل هفته ای یک بار آن را به روزرسانی نمایید. به علاوه اگر در سایت هایی مانند فیسبوک و توئیتر مخاطبین کمی دارید، هرگز لینک سایت خود را در این سایت ها قرار ندهید، زیرا در اینصورت کاربران تصور می نمایند که کسب و کار شما بسیار پیش پا افتاده است و از استخدام شما برای طراحی سایت فروشگاهی خود سر باز می زنند.
- ۹۶/۰۶/۱۵