سئو، تدوین استراتژی، طراحی سایت

“های وبکس” با قویترین متخصصین سئو در زمینه تولید متن حرفه ای و افزایش بازدید سایت و رنک گوگل همراه شما می باشد.
“های وبکس” با قویترین متخصصین سئو در زمینه تولید متن حرفه ای و افزایش بازدید سایت و رنک گوگل همراه شما می باشد.
“های وبکس” با قویترین متخصصین سئو در زمینه تولید متن حرفه ای و افزایش بازدید سایت و رنک گوگل همراه شما می باشد.

  • ۰
  • ۰

در طراحی سایت حرفه ای شاید کلمه ضریب بازگشت یا Bounce Rate را زیاد شنیده باشید. در این بخش می خواهیم تعریف دقیقی از ضریب باز گشت را برای شما ارایه دهیم.

منظور از ضریب بازگشت در طراحی سایت حرفه ای چیست؟

منظور از ضریب بازگشت و یا همان Bounce Rate در طراحی سایت حرفه ای محاسبه درصد کاربرانی است که وارد سایت می شوند و در نهایت بدون مشاهده هیچ نوع صفحه ای سایت شما را ترک می کنند. در طراحی سایت حرفه ای ضریب بازگشت بر اساس زمان ورود و خروج هر کاربر به سایت شما محاسبه می شود. که در صورت کوتاه بودن این زمان و تکرار آن در طول زمان این امر از طرف موتورهای جستجو یک امتیاز منفی محسوب شده و موجب کاهش سئو سایت شما می شود.

اهمیت اطلاع از ضریب بازگشت در طراحی سایت حرفه ای چیست؟

زمانی که شما از ورود کاربران و خروج سریع آنها از سایت خود اطلاع پیدا کنید به راحتی می توانید با بررسی دقیق تر گزارشات حاصل از ضریب بازگشت و همچنین بررسی زمان و میزان ورود و خروج کاربران مشکلات اساسی سایت خود را شناسایی کنید و متوجه شوید که کاربران با چه قسمتی از محیط سایت شما نمی توانند ارتباط موثری برقرار کنند و در نتیجه تصمیم بر خروج از سایت می گیرند.

راه کارهایی برای کاهش ضریب بازگشت در طراحی سایت حرفه ای

برای کاهش ضریب بازگشت سایت مهمترین و تاثیر گذارترین موارد سایت خود را  باید در نظر گرفته و آنها را بهبود ببخشید. محتوای سایت یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیر گذار بر روی کاربر است که عدم رعایت استاندارد ها در آن می تواند موجب خستگی کاربر و افزایش ضریب بازگشت سایت شود. در طراحی سایت حرفه ای محتوای سایت باید کوتاه و جذاب و مطابق با نیازهای کاربر باشد. گرافیک سایت نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار بر روی ماندن کاربر در سایت شما است. گرافیک های جذاب و استفاده از رنگ های زیبا و متناسب تاثیر زیادی بر روی ماندن کاربر در سایت شما دارد. به روز رسانی مطالب سایت و سرعت بارگذاری سایت نیز از دیگر موارد مهم و تاثیر گذار بر روی ماندن کاربران در سایت شما می باشد.

  • ۹۵/۱۱/۲۸
  • hiwebex hiwebex

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی